شورای مقاومت افغانستان بازگشایی نظام بانکی طالبان را حمایت از دهشت‌افگنی نامید

شورای مقاومت برای نجات افغانستان اعلام کرده است که بازگشایی نظام بانکی زیر اداره گروه بدنامی همچون طالبان پشتیبانی غیرمستقیم از دهشت‌افگنی است.

این شورا روز گذشته با انتشار اعلامیه‌ای نوشت، هرگونه تلاش برای بازگشایی نظام انکی و نقدینگی زیر اداره گروهی بدنام باعث تقویت چیرگی نامشروع طالبان و پشتیبانی غیرمستقیم از دهشت‌افگنی خواهد بود.

در اعلامیه این شورا آمده است که هرگونه تعامل و انعطاف با گروه طالبان به سرکشی بیشتر آن‌ها از خواسته‌های مردم افغانستان منجر خواهد شد و توقعات جهانی را زیر پا خواهد گذاشت که نهایتا به تداوم فاجعه در افغانستان منتهی خواهد شد.

در این اعلامیه همچنین به موضع‌گیری اخیر نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا پیرامون افغانستان اشاره شده و آمده است که این شورا از اکثر مواضع کشورهای غربی حمایت می‌کند.

اعضای شورای مقاومت بر این باورند که صلح پایدار در افغانستان مستلزم تشکیل حکومت فراگیر و پاسخگو است تا درگیری‌های مسلحانه به صورت چشمگیری کاهش یابد.

این در حالی است که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، نظام بانکی این کشور در سطح بین‌المللی از کار افتاده و بسیاری از افغان‌ها به دلیل تحریم بانک مرکزی از سوی آمریکا به استفاده از رمزارزها یا پول‌های دیجیتالی برای نقل و انتقال پول به صورت بین‌المللی روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دهشت‌افگنیشورای مقاومتطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر