تاکید دوباره سازمان ملل بر لزوم بازگشایی مکاتب دخترانه در افغانستان

دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست روز گذشته این سازمان بار دیگر به طالبان حمله کرده و بر لزوم بازگشایی بی درنگ مکاتب بدون پیش شرط تاکید ورزید.

در این نشست که به نام «تحول آموزشی» روز گذشته در مقر سازمان ملل برگزار شد تاکید گشت که باید اصلاحات آموزشی روی دست گرفته شود و همه مکاتب بدون در نظر گرفتن تبعیض به روی دختران و پسران بازگشایی شود.

سمیه فاروقی، سرپرست تیم رباتیک دختران افغانستان که خود یک دانش‌آموز مکتب است نیز در این نشست سخنرانی کرد و از ناامیدی دختران افغانستان هشدار داد.

خانم فاروقی گفت، مکاتب و لیسه‌های افغانستان به روی دختران مسدود هستند و بدون تحصیل، دختران افغانستان از آینده‌ای نامعلوم رنج برده و احساس تنهایی خواهند کرد.

او تاکید کرد که طالبان وجود زنان و دختران را از جامعه حذف کرده و ممکن است که دختران تا زمانی که قدرت در دست این گروه است نتوانند به مکتب بروند.

سرپرست تیم رباتیک افغانستان سازمان ملل و مجامع بین‌المللی را مسوول اصلاح وضعیت آموزشی در این کشور دانسته و از آن‌ها خواست که نگذارند افغانستان به گورستان امید زنان تبدیل شود.

این در حالی است که با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم مسدود شد و مسوول معارف طالبان، این اقدام را به دلیل عدم موافقت مردم در قریه‌های عقب مانده و پسرفته افغانستان دانست.

بیشتر بخوانید:

افغانستاندبیرکل سازمان ملل متحدمکاتب دخترانه
نظرات (0)
افزودن نظر