تعهد ایران برای کمک به درمان بیماران سرطانی افغانستان

وزیر بهداشت طالبان در یک نشست خبری گفت، ایران متعهد شده در احداث یک بیمارستان ویژه برای درمان بیماران سرطانی در داخل افغانستان همکاری کند.

قلندر عباد، وزیر صحت عامه طالبان گفته است که در سفر اخیر خود به ایران، مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که برای تهیه امکانات صحی در مراکز درمانی، یک کارگروه مشترک با افغانستان تشکیل خواهند داد و به بررسی امکانات مورد نیاز خواهند پرداخت.

وی همچنین افزود که نیاز است تا برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار به داخل افغانستان آزمایشگاه‌هایی در نقاط سرحدی این کشورد دایر شود.

وزیر صحت عامه طالبان در ادامه افزود، ایران دو بیمارستان در بامیان و افشار ساخته و قرار است که در چند ماه آینده فعالیت این دو بیمارستان آغاز شود.

شرافت زمان امرخیل، سخنگوی وزارت صحت عامه طالبان نیز اعلام کرده است که این گروه تلاش دارد امکانات مورد نیاز برای درمان سرطان را در کشور فراهم کند.

قلندر عباد، وزیر صحت عامه طالبان در راس هیاتی به ایران سفر کرده بود و خواستار همکاری همسایه غربی افغانستان در بخش صحت و تجهیز مراکز درمانی شده بود.

شایان ذکر است که مقامات صحی دو کشور بر لزوم همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف درمانی مطابق با یک تفاهمنامه به توافق‌هایی رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانایرانبیماران سرطانیطالبانوزیر بهداشت
نظرات (0)
افزودن نظر