سران کشورهای عضو ناتو روی ادامه کمک‌رسانی به افغانستان توافق کردند

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در پایان نشست سران کشورهای عضو ناتو گفت که برای کمک‌رسانی به افغانستان یک اجماع قوی تشکیل شده و تعهد به ادامه این کمک‌ها در این نشست به توافق رسیده است.

 

آقای بایدن گفت سران کشورهای عضو ناتو توافق کرده‌اند تا تعهدات دیپلماتیک، اقتصادی و بشر دوستانه خود را به افغانستان و پشتیبانی و حمایت از نیروهای امنیتی افغان را ادامه بدهند.

وی در ادامه افزود که افغانستان نیاز به استمرار تلاش‌های ضد دهشت‌افگنی دارد تا بار دیگر به پناهگاه امنی برای گروه‌های افراطی جهت حمله به ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو تبدیل نشود.

این در حالی است که روز دوشنبه نیز سران کشورهای عضو ناتو بر ادامه پشتیبانی مالی از فرودگاه بین‌المللی کابل پس از پایان ماموریت نظامی این سازمان در افغانستان توافق کردند.

این خبر در حالی منتشر شده است گمانه‌زنی‌ها مبنی بر واگذاری تامین امنیت فرودگاه کابل به ترکیه پس از خروج نیروهای خارجی بحث برانگیز شده و پیکارجویان طالب مخالفت سختی به آن نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

آمریکااجماعافغانافغانستاناقتصادیبشر دوستانهپشتیبانیپناهگاهجمهورجو بایدندهشت‌افگنیدیپلماتیکرییسسرانکمک‌رسانیکمک‌هاگروه‌های افراطیناتونشستنیروهای امنیتی
نظرات (0)
افزودن نظر