در سایه جنگ‌های خونین، دولت به دنبال افزایش سرمایه گذاری کشورهای اروپایی در افغانستان

شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک میزبان اجلاس هیات بلند رتبه دولت افغانستان برای تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی اروپا با این کشور بوده است.

 

کارل هاولی، وزیر صنعت و ترانسپورت جمهوری چک که معاون نخست وزیر این کشور نیز هست نسبت به همکاری مداوم با افغانستان تعهد داده و در مراسم آغاز به کار این نشست سه روزه گفت که افغانستان یک فرصت سرمایه‌گذاری بسیار خوب است.

وی در ادامه افزود که جمهوری چک برای تقویت همکاری‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری از افغانستان حمایت خواهد کرد و با تلاش‌های مداوم، افغانستان می‌تواند توانایی لازم برای افزایش بازرگانی جهانی را داشته باشد.

آقای هاولی خاطرنشان ساخت که افغانستان منابع طبیعی فراوانی دارد و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران این کشور است تا بتوانند در سود خوبی را بدست بیاورند.

نثار احمد غوریانی، وزیر تجارت و صنعت افغانستان نیز گفت که علاوه بر جمهوری چک طرح گسترش روابط اقتصادی با بسیاری از کشورهای اروپایی تهیه شده و پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، کابل در بخش‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری تنها نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

 

اجلاساروپاافغانستاناقتصادیبازرگانیپایتختترانسپورتجمهوریچکدولترتبهروابطشهر پراگکابلکارل هاولیگسترشمعاون نخست وزیرمیزباننثار احمد غوریانیهمکاریهیاتوزیر صنعت
نظرات (0)
افزودن نظر