تداوم رایزنی ها برای سپردن تامین امنیت میدان هوایی حامد کرزی به ترکیه

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو می‌گوید که برخی از اعضای ناتو به شمول امریکا و ترکیه برای چگونگی تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، در حال رایزنی هستند.

 

استولتنبرگ تأکید می‌کند که تأمین امنیت میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی به ادامۀ کمک ‌های مالی جامعۀ جهانی و حفظ حضور دیپلوماتان کشورهای خارجی در کابل، بسیار با اهمیت است.

وی افزود که، برخی از هم‌پیمانان ناتو به شمول امریکا و ترکیه به طور مستقیم وارد گفتگو شده‌ اند تا بررسی کنند که چگونه می توانند یک میدان هوایی بین‌المللی را در کابل حفظ کنند.

به گفته وی این موضوع برای اعضای ناتو، به ویژه برای ادامۀ کمک‌ های توسعه‌ ای و برای حفظ حضور دیپلوماتیک جامعۀ جهانی در افغانستان، بسیار مهم است.

وی افزوده که ناتو برای نیروهای دولتی افغانستان به کمک ‌های خود ادامه خواهد داد و این تعهدی است که تمامی متحدان ناتو نیز بر آن پایبند هستند.

از سویی‌هم، رییس جمهور ترکیه می‌گوید که ترکیه تنها کشور قابل اعتماد است که می تواند پس از خروج کامل نیروهای خارجی، ثبات را در افغانستان تأمین کند.

بیشتر بخوانید:

امریکاامنیتبین‌المللیتأمینترکیهجامعۀجهانیحامد کرزی،خارجیدبیر کلدیپلوماتانرایزنیرییس جمهورپکابلمیدان هواییناتوهم‌پیمانانینس استولتنبرگ
نظرات (0)
افزودن نظر