اتحادیه اروپا پیکارجویان طالب را به جنگ علیه افغانستان متهم کرد

مجلس نمایندگان اروپا اعلام کرده است که پیکارجویان طالب با روند صلح مخالفت می‌کنند و برای تصرف کامل افغانستان از شیوه فشار نظامی استفاده کرده‌اند.

 

اعضای این مجلس در نشست روز گذشته خود گفتند، مذاکرات بین‌الافغانی به بن رسیده و خروج نیروهای آمریکایی و بین‌المللی از افغانستان می‌تواند خطر تشدید جنگ داخلی را افزایش دهد.

این افراد اذعان کرده‌اند که پیکارجویان طالب به جای مذاکره و توافق سیاسی مسیر جنگ را در پیش گرفته‌اند و حملات این گروه با هدف تصرف مناطق تحت کنترل دولت افزایش یافته است.

این مجلس هشدار می‌دهد که پیکارجویان طالب برای تصرف از طریق نظامی منتظر خروج نیروهای خارجی هستند چرا که وضعیت افغانستان شکننده و بی‌ثبات است.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا بار دیگر پیرامون چشم‌انداز آینده افغانستان و همچنین حفظ دستاوردهای ۲۰ سال اخیر این کشور ابراز نگرانی کرده است.

در اعلامیه مجلس اروپا تاکید شده است که پیکارجویان طالب باید هرچه زودتر حمله به غیرنظامیان را متوقف کرده و به قوانین بشردوستانه احترام بگذارند.

بیشتر بخوانید:

 

آیندهاروپاافغانستانبین‌الافغانیبین‌المللیپیکارجویان طالبتوافقجنگچشم‌اندازحملاتخروج نیروهای آمریکاییداخلیروند صلحسیاسیغیرنظامیانمجلس نمایندگانمذاکراتنظامی
نظرات (0)
افزودن نظر