آمارهای ضد و نقیض پیکارجویان طالب و دولت پیرامون تلفات متقابل

مقام‌های امنیتی در افغانستان می‌گویند، ده عضو قطعه سرخ پیکارجویان طالب را در نتیجه یک عملیات نظامی در ولسوالی سرخرود ننگرهار از بین برده‌اند.

 

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار با انتشار خبر کشته شدن این افراد گفته است که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی چهار نفر دیگر از اعضای پیکارجویان طالب نیز زخمی شده‌اند.

در سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی پیکارجویان طالب با انتشار پیامی در توییتر گفته است که در نتیجه عملیات تهاجمی این گروه در ولسوالی علیشنگ ولایت لغمان و رستاق ولایت تخار تلفات سنگینی به نیروهای دولتی وارد شده است.

با این وجود دو طرف تاکنون پیرامون ادعای تلفات به نیروهای خود واکنشی نشان نداده‌اند اما همواره یکدیگر را به مخفی کردن واقعیت جنگ متهم می‌سازند.

افغانستان طی چند ماه اخیر سنگین‌ترین نبردها و کشتار غیرنظامیان و نظامیان را تجربه کرده و هر دو طرف جنگ قربانیان بسیاری را در مسیر به دست آوردن قدرت داده‌اند.

جنگ و کشتار در افغانستان در حالی شدت گرفته است که نمایندگان دولت و پیکارجویان طالب در دوحه برای از سرگیری مذاکرات آمادگی می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

پیکارجویانجنگ و درگیریحملات تهاجمیذبیح‌الله مجاهدعملیات نظامیغیرنظامیانقطعۀ سرخ پیکارجویان طالبنظامیاننمایندگان دولت و پیکارجویان طالبننگرهارولسوالی سرخرود ننگرهار
نظرات (0)
افزودن نظر