شورای امنیت ملی: پیکارجویان طالب با امضای توافقنامه با آمریکا وارد جنگ با افغانستان شده‌اند

رحمت الله اندر، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید پس از امضای توافقنامه میان پیکارجویان طالب و آمریکا تمرکز این گروه به جای صلح روی ادامه جنگ معطوف شده است.

 

در پیام توییتری آقای اندر آمده است که برای این گروه نه تنها تخریب نهادهای مردمی و تاسیسات عمومی اهمیت ندارد بلکه به کشته شدن افراد خود نیز واکنشی نشان نمی‌دهند.

وی در ادامه گفته است که با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان این گروه در سراسر کشور یک هزار و ۴۵۵ حمله انجام داده و عملا جنگ خود را در برابر افغانستان آغاز کرده و تلفات سنگینی را نیز متحمل گشته است.

سخنگوی شورای امنیت ملی در ادامه پیام خود اذعان کرده است که نیروهای امنیتی توانسته‌اند از ۶۳ حمله انفجاری مرگبار جلوگیری کنند.

شورای امنیت ملی گفته است که این گروه تنها در جریان یکی دو روز گذشته چندین ولسوالی کشور را هدف حملات خود قرار داده و چند مورد را نیز تصرف و نیروهای امنیتی را کشته است.

این در حالی است که هیات مذاکره کننده دولت به امید از سرگیری مذاکرات بین‌الافغانی رهسپار دوحه شده است اما گزارش‌ها حکایت از عدم حضور اعضای بلندپایه این گروه در قطر دارد.

بیشتر بخوانید:

آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستانادامه جنگامضای توافقنامه میان پیکارجویان طالب و آمریکاتاسیسات عمومیرحمت الله اندرسخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستانصلحنهادهای مردمینیروهای امنیتی
نظرات (0)
افزودن نظر