با افزایش روز افزون موارد کرونا در افغانستان کمبود اکسیژن به یک چالش مرگبار تبدیل شده است

وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرده است که همزمان با افزایش موارد مثبت ابتلا به بیماری کرونا در این کشور نگرانی از کمبود اکسیژن به مرز اضطراری رسیده است.

 

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه در این خصوص می‌گوید، با افزایش روز افزون موارد کرونا مسوولان وزارت صحت عامه بر آن شدند تا یک بیمارستان دیگر را نیز در شهر کابل به این بیماران اختصاص دهند.

آقای مجروح هشدار داده است که اگر مردم با وزارت صحت عامه همکاری نکنند به زودی یک بحران انسانی در این کشور روی خواهد داد چرا که ذخایر اکسیژن آرام آرام رو به کم شدن هستند.

سرپرست وزارت صحت عامه از مردم خواست تا بار دیگر برای دو هفته در خانه‌های خود بمانند و در بیرون از خانه نیز از ماسک استفاده کنند.

این در حالیست که ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای اخیر به شکل بی‌پیشینه‌ای افزایش یافته است و روزانه بیش از یک هزار نفر به این ویروس مبتلا می‌شوند.

شایان ذکر است که تعداد مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان از مرز ۷۴ هزار نفر عبور کرده و جان باختگان نیز به سه هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید:

آکسیژنافزایش روز افزون کروناافزایش مبتلایانبیمارستانسرپرست این وزارتکمبود آکسیژنمسوولان وزارت صحت عامهوحید مجروحوزارت صحتویروس کرونا
نظرات (0)
افزودن نظر