هشدار ناتو از چالش‌های پسا خروج در افغانستان؛ تاکید بر لزوم تامین امنیت توسط افغان‌ها

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در تازه‌ترین اظهارات خود وضعیت امنیتی در افغانستان را چالش‌برانگیز و دشوار خوانده و تاکید ورزیده است که خروج سربازان آمریکایی و ناتو می‌تواند خطراتی را برای این کشور به همراه داشته باشد.

 

آقای استولتنبرگ که در یک نشست خبری در بروکسل سخنرانی می‌کرد افزود، ماموریت نظامی سازمان ناتو در افغانستان به پایان رسیده اما این سازمان پشتیبانی خود از مردم این کشور را به شیوه‌های دیگری ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود، جای شکی نیست که چالش‌های بسیاری در افغانستان ایجاد شده و ایجاد خواهد شد اما مسوولیت کامل آینده افغانستان را خود افغان‌ها باید برعهده بگیرند.

دبیر کل ناتو خاطرنشان ساخت که با در نظر گرفتن خروج نظامی این سازمان از افغانستان، حضور غیرنظامی ناتو در این کشور ادامه خواهد داشت و زمینه آموزش نیروهای امنیتی افغان در بیرون از کشور فراهم خواهد گشت.

ینس استولتنبرگ در انتهای اظهارات خود تصریح کرد که دستاورد بزرگ حضور ۲۰ ساله ناتو در افغانستان آموزش، حمایت و ساختن نیروهای امنیتی متعهد به افغانستان بوده است.

بیشتربخوانید:

آموزش نیروهای امنیتیاستولتبرگافغانستانحضور نظامیخروج سربازان ناتودبیر کل ناتوشهروندانمأموریت نظامی ناتو در افغانستاننشست خبری در بروکسلوضعیت امنیتی در افغانستانینس استولتبرگ
نظرات (0)
افزودن نظر