جو بایدن اطمینان داد القاعده و داعش نمی‌توانند از خاک افغانستان علیه آمریکا استفاده کنند

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرده است که شبکه القاعده و گروه داعش نمی‌توانند دیگر از خاک افغانستان علیه آمریکا استفاده کنند.

 

آقای بایدن که در مراسم «روز یادبود» سربازانی که در جنگ جان خود را از دست داده‌اند سخنرانی می‌کرد تاکید ورزید، در صورتی که القاعده بار دیگر به افغانستان بازگردد تمرکز و توجه این کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی اذعان کرد که اگر القاعده بار دیگر قدرت بگیرد نمی‌تواند از افغانستان عملیات خود را آغاز کند بلکه ممکن است از پنج منطقه دیگر جهان که گروه‌های دهشت‌افگن در آنجا حضور دارند دست به کار شود.

رییس جمهور آمریکا در این مراسم از فداکاری نظامیان آمریکایی سراسر جهان به ویژه عراق و افغانستان قدردانی کرد و گفت، حضور سربازان این کشور در ۲۰ سال گذشته تمامی حملات احتمالی به خاک آمریکا را دفع کرده است.

این در حالی است که به تازگی القاعده پس از اعلام رسمی خروج آمریکا تا یازدهم سپتامبر بار دیگر علیه این کشور اعلام جنگ کرده است.

بیشتر بخوانید:

 

آمریکااعلام رسمی خروج آمریکاافغانستانجو بایدن،حضور سربازانخاک آمریکاخاک افغانستانرییس جمهور آمریکاشبکه القاعدهعراقفداکاری نظامیان آمریکاییگروه داعش
نظرات (0)
افزودن نظر