پنتاگون خبر از افزایش ۳۰ درصدی حملات پیکارجویان طالب در سال جاری می‌دهد

وزارت دفاع آمریکا یا پنتاگون اعلام کرده است که در جریان سه ماه ابتدایی سال جاری میلادی پیکارجویان طالب حملات خود را علیه نیروهای امنیتی و مردم افغانستان افزایش داده‌اند.

 

در گزارش بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا آمده است که حملات این گروه در سه ماه ابتدایی سال جاری میلادی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته تا ۳۷ درصد افزایش یافته است.

پنتاگون مدعی شده که در این مدت پیکارجویان طالب بیشتر از ۱۱ هزار حمله انجام داده‌اند در حالی که این عدد برای سال گذشته کمتر بوده است.

براساس گزارش پنتاگون، پیکارجویان طالب پس از امضای توافقنامه دوحه با ایالات متحده حملات خود را علیه نیروهای امنیتی و مردم افغانستان آغاز کرده‌اند و روز به روز به آن شدت می‌بخشند.

این سازمان عالی‌رتبه آمریکایی تایید کرده است که پیکارجویان طالب مراکز ولایت‌های بغلان، هلمند، قندهار، قندوز و ارزگان را برای راه‌اندازی حملات بزرگ‌تر محاصره کرده‌اند و دست به ترور کارمندان دولتی، نیروهای امنیتی و خبرنگاران زده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۱۱ هزار حملهایالات متحدهبازرسی کل وزارت دفاع آمریکاپنتاگونپیکارجویان طالبتوافقنامه دوحهسال جاری میلادینیروهای امنیتینیروهای امنیتی و مردم افغانستانوزارت دفاع آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر