به درخواست ناتو، روند خروج آمریکا از افغانستان برای دو هفته متوقف شد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که ایالات متحده بنا به درخواست متحدان اروپایی خود در ناتو روند خروج سربازان این کشور از افغانستان را برای دو هفته متوقف خواهد کرد.

 

در گزارش این روزنامه آمده است که متحدان اروپایی این کشور خواستار توقف خروج شده‌اند تا اعضای ناتو بتوانند فرصت کافی برای تصمیم‌گیری پیرامون خروج از افغانستان داشته باشند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که ممکن است خروج نیروهای این کشور تا چهارم جولای تکمیل شود اما به درخواست اروپا این روند تا هجدهم جولای متوقف خواهد شد.

در عین حال ترکیه به عنوان مسوول تامین امنیت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در شهر کابل نیز به مقام‌های آمریکایی و ناتو گفته است که ممکن است نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

با وجود این که ترکیه عضویت سازمان ناتو را دارد اما پیش از این اعلام کرده بود پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان همچنان در این کشور خواهد ماند.

بسیاری بر این باورند که تصمیم تازه ترکیه برای خروج می‌تواند کشورهای غربی را برای فعال نگه داشتن سفارتخانه‌های خود در کابل وادار به تجدید نظر کند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانایالات متحدهترکیهخروج از افغانستانخروج سربازانخروج نیروهای ناتو از افغانستانروزنامه وال استریت ژورنالشهر کابلفرودگاه بین‌المللی حامد کرزیمتحدان اروپاییمقام‌های آمریکاییناتو
نظرات (0)
افزودن نظر