خلیل‌زاد می‌گوید، دنیا با قدرت گرفتن پیکارجویان طالب از راه جنگ مخالف است

سفارت آمریکا با انتشار اعلامیه‌ای از دیدار آقای خلیل زاد و رییس جمهور غنی خبر داده و به نقل از او گفته است که یک اجماع قوی و قدرتمند علیه هر نوع تلاش پیکارجویان طالب برای رسیدن به قدرت در افغانستان از طریق نظامی وجود دارد.

 

بر اساس اعلام این سفارتخانه، آقای خلیل‌زاد در دیدارهای خود با سیاستمداران افغانستان ضمن ستایش از نیروهای امنیتی یادآور شده است که ارتش ۳۰۰ هزار نفری این کشور یک سرمایه ملی است.

وی در ادامه تاکید ورزیده است که آمریکا حمایت خود را از افغانستان قطع نمی‌کند و به طور قاطع کمک به نیروهای امنیتی و توسعه افغانستان را ادامه خواهد داد.

فرستاده ویژه آمریکا برای امور صلح افغانستان تصریح کرده است که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده دیدگاه مشترکی با رهبران افغانستان در بخش تسریع دستیابی به یک توافق فراگیر و آتش‌بس دائمی دارد.

شایان ذکر است عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در دیدار با آقای خلیل‌زاد پیکارجویان طالب را به عنوان موانع اصلی در مذاکرات صلح یاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

اجماع قویافغانستانامور صلح افغانستانپیکارجویان طالبتوسعه افغانستانجو بایدنرهبران افغانستانرییس جمهور غنیسرمایه ملیسفارت آمریکاسیاستمداران افغانستاننیروهای امنیتی
نظرات (0)
افزودن نظر