پاکستان مرزهای زمینی خود را به روی افغانستان و ایران می‌بندد

وزارت صحت عامه پاکستان اعلام کرده است که بر اساس تصمیم‌های صورت گرفته و به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مرزهای این کشور با افغانستان و ایران به روی تردد مسافرین مسدود خواهد شد.

 

در این اعلامیه آمده است که از تاریخ پنجم ماه جاری میلادی به مدت ۱۵ روز تمامی گذرگاه‌های مرزی این کشور به روی تردد مسافرین مسدود خواهند بود اما امور بازرگانی و ترانزیتی مانند روزهای گذشته ادامه خواهد داشت.

در این اعلامیه همچنین آمده است که شهروندان این کشور می‌توانند در مدت دو روز باقیمانده تا بسته شدن مرزها خود را به داخل خاک پاکستان برسانند.

با این وجود وزارت صحت عامه پاکستان مشخص نکرده که آیا تردد مسافران از طریق مرز هوایی ادامه خواهد داشت یا مرز هوایی نیز همانند زمینی برای جلوگیری از گسترش کرونا بسته خواهد شد.

گفتنی است پیش از این نیز ایران در اقدام مشابهی مرزهای زمینی خود با افغانستان و پاکستان را مسدود کرده بود.

از طرفی مجلس نمایندگان افغانستان نیز نسبت به افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور هشدار داده و خواستار وضع محدودیت برای تردد مسافران شده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستانامور بازرگانیتردد مسافرینجلوگیری از گسترش کروناخاک پاکستانشهروندانگذرگاه‌های مرزیگسترش ویروس کرونامجلس نمایندگان افغانستانمرز هواییمرزهای زمینیوزارت صحت عامه پاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر