مشاور امنیت ملی خطاب به پیکارجویان طالب: برای رهایی زندانیان با دولت مذاکره کنید

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است، اگر پیکارجویان طالب می‌خواهند که زندانیان باقی مانده خود را آزاد کنند باید با دولت افغانستان مذاکره کنند.

 

آقای محب که در یک نشست خبری سخنرانی می‌کرد گفت، زندانیان این گروه در زندان‌های دولت افغانستان هستند و به همین دلیل پیکارجویان طالب باید با دولت مذاکره کنند و بدانند که مذاکره با کشورهای دیگر کارساز نیست.

مشاور امنیت ملی افغانستان در ادامه خاطر نشان ساخت که اقدامات اخیر پیکارجویان طالب نشان داده است که این گروه نباید از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شود.

این مقام ارشد دولت افغانستان گفت، اگر این گروه از فهرست سیاه خارج شود ممکن است خشونت‌ها افزایش پیدا کند چرا که این گروه بر این باور است که می‌تواند با جنگ قدرت را به دست بگیرد.

این در حالی است که شورای امنیت ملی افغانستان گفته است، شماری از فرماندهان پیکارجویان طالب با دولت در تماس هستند و خواهان ختم جنگ می‌باشند.

بیشتر بخوانید:

پیکارجویان طالبحمدالله محبخشونت‌هادولت افغانستانزندانیان باقی ماندهفهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحدمذاکرهمذاکره با کشورهای دیگرمشاور امنیت ملی افغانستاننشست خبری
نظرات (0)
افزودن نظر