بند مخفی در توافقنامه پیکارجویان طالب و آمریکا؛ محافظت از پایگاه‌های نیروهای خارجی توسط این گروه

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام عالی‌رتبه آمریکایی نگاشته است که در جریان یک سال گذشته پیکارجویان طالب از پایگاه‌های نیروهای خارجی در افغانستان محافظت کرده‌اند.

 

در این گزارش آمده است که محافظت از پایگاه‌های نیروهای خارجی یکی از ضمیمه‌های مخفی در توافقنامه صلح قطر میان پیکارجویان  طالب و دولت آمریکا بوده است.

رویترز مدعی شده که این پیشنهاد از سوی پیکارجویان طالب به منظور نشان دادن حسن نیت در پیوند به تعهدات خود در قبال توافقنامه پیکارجویان طالب انجام شده و این گروه با ایجاد یک حلقه امنیتی از حملات گروه‌های تندرو همچون داعش به پایگاه نیروهای خارجی جلوگیری کرده است.

این ادعا در حالی بیان شده که پس از توافقنامه صلح میان آمریکا و پیکارجویان طالب هیچ سرباز خارجی در افغانستان کشته نشده و در این مدت تنها چند حمله محدود به پایگاه نیروهای خارجی انجام پذیرفته است.

از طرفی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی پیکارجویان طالب با وجود اینکه تاکنون پیرامون ادعای خبرگزاری رویترز واکنشی نشان نداده است اما پیشتر تاکید کرده بود که پیکارجویان طالب پس از ماه می هیچ تعهد امنیتی به نیروهای بین‌المللی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

افغانستانپایگاه نیروهای خارجیپایگاه‌ های نیروهای خارجیپیکارجویان طالبتوافقنامه‌ی صلح قطرتوافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبانحفاظت از پایگاه‌ های نظامی سربازان امریکاییخبرگزاری رویترزدو مقام بلندرتبه‌ی غربی
نظرات (0)
افزودن نظر