آمریکا برای خروج امن از افغانستان ۶۵۰ سرباز تازه نفس می‌فرستد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که به منظور خروج ایمن سربازان آمریکایی از خاک افغانستان ۶۵۰ سرباز جدید و تازه نفس به این کشور می‌فرستد تا از سربازان کهنه‌کار در هنگام خروج حفاظت کند.

 

خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع رسمی در پنتاگون گزارش داده است که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده به تازگی با اعزام این تعداد سرباز به افغانستان موافقت کرده است.

در گزارش این خبرگزاری تاکید شده که به احتمال بسیار زیاد سربازان اعزامی عمدتا نیروهای ویژه ارتش آمریکا هستند و هواپیماهای اختصاصی که می‌تواند به تمامی مناطق افغانستان انتقال یابد به همراه جنگنده‌های AC-130 و پوشش کامل هوایی آن‌ها را همراهی خواهند کرد.

این در حالی است که پیشتر ایالات متحده گفته بود برای اطمینان از خروج همه سربازان آمریکایی از افغانستان دو بمب‌افکن B52 را در منطقه مستقر ساخته است.

گفتنی است در گزارش خبرگزاری سی‌ان‌ان آمده است که وزیر دفاع آمریکا زمان استقرار یک ناو هواپیمابر را نیز در منطقه تمدید کرده و این کشور از اول ماه می که آغاز خروج سربازان آمریکایی از افغانستان است در هوشیاری کامل خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۶۵۰ سرباز جدید و تازه نفسخاک افغانستانخبرگزاری سی‌سی‌انخروج ایمن سربازان آمریکاییخروج همه سربازان آمریکاییسربازان کهنه‌کارنیروهای ویژه ارتش آمریکاوزارت دفاع آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر