ناتو و آمریکا یک میلیارد دالر تجهیزات نظامی خود را برای ارتش افغانستان باقی می‌گذارند

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفت، نیروهای آمریکایی و ناتو پس از خروج از افغانستان بخشی از تجهیزات نظامی خود را با ارزش تخمینی یک میلیارد دالر برای ارتش افغانستان می‌گذارند.

 

آقای محب که در نشست مشترک نهادهای امنیتی سخن می‌گفت افزود، نظامیان آمریکایی پس از خروج کامل نیز از لحاظ مالی و فنی ارتش افغانستان را حمایت خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد که ارتش افغانستان در حال حاضر ۱۶۳ هواپیما دارد که بخش بزرگی از چالش‌های آنان را در سراسر کشور حل می‌کند.

در عین حال ژنرال یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز هرگونه ادعا مبنی بر تخریب تجهیزات نظامی از سوی آمریکا و نیروهای ناتو در پایگاه‌های افغانستان را رد می‌کند.

آقای ضیا تاکید ورزید که نظامیان آمریکایی و ناتو در حال حاضر تنها در شهر مزارشریف، پایگاه بگرام و مرکز فرماندهی آن‌ها در کابل حضور دارند و تمامی دیگر بخش‌ها به دولت افغانستان سپرده شده است.

بیشتر بخوانید:

آقای محبارتش افغانستانپایگاه‌های افغانستانخروج کاملژنرال یاسین ضیاسرپرست وزارت دفاع افغانستانظامیان آمریکاییمشاور امنیت ملی افغانستاننیروهای آمریکایییروی هوایی ارتش
نظرات (0)
افزودن نظر