رییس سازمان استخبارات آمریکا بدون اطلاع قبلی به افغانستان سفر کرده است

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ویلیام برنز، رییس سازمان استخبارات آمریکا یا CIA در یک سفر اعلام نشده به کابل آمده است.

 

در گزارش آسوشیتدپرس تاکید شده است که رییس استخبارات آمریکا هفته گذشته وارد افغانستان شده و دیدارهایی هم با مقام‌های افغان پیرامون خروج سربازان آمریکایی از افغانستان داشته است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تا هنوز مقام‌های آمریکایی پیرامون سفر آقای برنز به افغانستان جزئیاتی ارائه نکرده‌اند و مشخص نیست که وی با کدام مقام‌های افغان دیدار کرده است.

این در حالی است که پس از اعلام رسمی خروج آمریکا تا ماه سپتامبر از افغانستان نگرانی‌های بسیاری پیرامون افزایش سطح ناامنی در این کشور و حملات پیکارجویان طالب به وجود آمده است.

یک مقام ارشد پیشین نظامی آمریکایی نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که ممکن است توان مبارزه با هراس‌افگنی در افغانستان پس از خروج آمریکا از این کشور کاهش یابد.

با این حال گفته می‌شود که اداره استخبارات آمریکا یک قوای ویژه نیروهای افغان به نام واحد مبارزه با دهشت‌افگنی را آموزش می‌دهد.

شایان ذکر است رییس سازمان CIA به مقام‌های افغان اطمینان داده است که آمریکا مشارکت خود را علیه دهشت‌افگنی با افغانستان  ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

CIAافغانستانخروج آمریکارییس استخبارات آمریکارییس سازمان استخبارات آمریکاسفر اعلام نشدهکابلماه سپتامبرمقام‌های آمریکاییویلیام برنز
نظرات (0)
افزودن نظر