رییس جمهور استونی به کابل رسید؛ گسترش مناسبات محور اصلی مذاکرات

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است، کریستی کالیولاید، رییس‌جمهور استونی به کابل رسیده و با اشرف غنی، رییس جمهور این کشور دیدار کرده است.

 

طبق اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، طرفین در این دیدار روی گسترش مناسبات و همکاری‌های مختلف در عرصه‌های اقتصادی-اجتماعی و موارد دیگر گفتگو کردند.

در این دیدار روی گسترش روابط میان افغانستان و استونی، تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و آغاز فصل جدید مناسبات میان این کشور و جامعه جهانی بحث و تبادل نظر شده است.

آقای غنی خواستار گسترش همکاری استونی با افغانستان در فصل جدید روابط این کشور با دنیا شده و گفته است که انتظار دارد در بخش‌های مختلف به ویژه الکترونیک‌‌سازی بتواند از این کشور همکاری بگیرد.

خانم کالیولاید نیز که در راس یک هیات عالی رتبه دولتی به افغانستان سفر کرده اطمینان داد که روابط افغانستان-استونی قدرتمند و مستحکم باقی می‌ماند.

گفتنی است در انتهای این دیدار آقای غنی از کمک‌ها و همکاری‌های استونی در عرصه‌های مختلف و سهم این کشور در ماموریت حمایت قاطع ناتو قدردانی کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارگ ریاست جمهوری افغانستانافغانستانتصمیم خروج نیروهای آمریکاییجامعه جهانیخانم کالیولایدروابط میان افغانستان و استونیرییس‌جمهور استونیقدرتمندکابلکریستی کالیولایدگسترش مناسباتمستحکمویژه الکترونیک‌‌سازییک هیات
نظرات (0)
افزودن نظر