مک مستر: خروج نظامی آمریکا از افغانستان فاجعه است

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی خروج نظامیان این کشور از افغانستان را «اشتباه راهبردی بزرگ» و «فاجعه» توصیف کرد.

 

ژنرال “اچ‌آر مک‌مستر”، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، درخصوص طرح دولت “جو بایدن”  برای عقب‌نشینی از افغانستان اظهار داشت که خروج نظامیان امریکا از افغانستان، یک فاجعه دیگر است. به گفته وی امریکا دچار نوعی توهم در رابطه با واقعیت میدانی موجود شده‌ است زیرا تصور این است زمانی که آمریکایی‌ها در افغانستان نباشند پیکارجویان طالب می‌گویند که جنگ را خاتمه می دهند.

مک‌مستر  در ادامه انتقادات خود از این تصمیم اذعان داشت که اگر آمریکا حمایت خود را از عملیات نیرو‌های افغانستانی کاهش دهد یا قطع کند، این موضوع به گسترش جنگ منجر می شود و این کشور  شاهد تکرار خشونت‌های بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ خواهد بود.

براساس تصمیم جدید دولت بایدن، خروج نیروهای آمریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود، قرار است از ابتدای ماه می آغاز و تا ۱۱ سپتامبر پایان یابد.

بیشتر بخوانید:

آمریکایی‌هاافغانستانپیکارجویان طالبحمایت امریکاخروج نظامیانژنرال اچ‌آر مک‌مسترمشاور پیشین امنیتمشاور پیشین امنیت ملی آمریکانیروهای آمریکایی
نظرات (0)
افزودن نظر