ارتش افغانستان برای ادامه جنگ پس از خروج آمریکا آمادگی کامل دارد

داوود ناجی، مشاور ارشد سیاسی شورای امنیت ملی افغانستان در اظهاراتی گفته است، نیروهای ارتش قادر هستند حتی پس از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان امنیت کشور را تامین کنند.

 

آقای ناجی افزود، نیروهای مسلح کشور آماده شده‌اند تا اگر نیروهای بین‌المللی تا اول ماه می کشور را ترک کردند کارآمدتر و پایدارتر بمانند هرچند که این کار بسیار دشوار است.

وی در ادامه تاکید ورزید پیکارجویان طالب سال گذشته تلاش بسیاری برای گسترش قلمرو تحت کنترل خود انجام داده‌اند اما به اهداف خود نرسیدند.

مشاوره ارشد سیاسی شورای امنیت ملی افغانستان اذعان کرد، در جریان شش ماه گذشته نیروهای افغان ثابت کرده‌اند که می‌توانند بدون پشتیبانی نیروهای خارجی جنگ را ادامه بدهند.

همچنین وی تصریح کرد که در شش ماه گذشته نیروهای ارتش با تغییر موقعیت نیروهای زمینی، کوتاه کردن زنجیره فرماندهی و افزایش هماهنگی در کنار تعیین فرماندهان جدید، باانگیزه و بامهارت روش‌های جنگی را دگرگون کردند.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا تا اواخر ماه می وضعیت خروج و یا تمدید حضور سربازان این کشور در افغانستان را مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانامنیت کشورپیکارجویان طالبخروج نیروهای بین‌المللیداوود ناجیشورای امنیت ملیقلمرو تحت کنترلنیروهای ارتشنیروهای مسلح
نظرات (0)
افزودن نظر