روسیه بار دیگر یک نشست مشورتی پیرامون صلح افغانستان برگزار خواهد کرد

بر اساس گزارش‌های رسیده از شورای عالی مصالحه ملی، روسیه یک دعوتنامه رسمی برای رهبران دولت، نمایندگان چندین کشور، چهره‌های سیاسی افغانستان و فرماندهان پیکارجویان طالب برای برگزاری یک نشست پیرامون صلح افغانستان ارسال کرده است.

 

فریدون خوزون، سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی تایید کرده است که این دعوتنامه به دست عبدالله عبدالله نیز رسیده و وی سرگرم مشورت پیرامون حضور در آن است.

مسکو در نظر دارد که این نشست مشورتی را در تاریخ ۲۸ ماه جاری برگزار کند و در آن با سیاسیون، رهبران افغانستان فرماندهان پیکارجویان طالب و کشورهای پرنفوذ پیرامون تقویت روند صلح گفتگو کند.

گفتنی است این دعوت نامه از طرف ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان برای رهبری دولت و چهره‌های سیاسی این کشور فرستاده شده و قرار است نمایندگان آمریکا، چین، پاکستان و فرماندهان ارشد پیکارجویان طالب در آن حضور یابند.

علاوه بر این، گزارش‌هایی منتشر شده که مارشال عبدالرشید دوستم، سید منصور نادری، محمد محقق، حامد کرزی و شماری دیگر از چهره‌های سیاسی افغانستان نیز دعوت شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دعوتنامه رسمیرهبران افغانستانرهبران دولتروسیهروند صلحرییس جمهور روسیهسخنگوی شورای عالیشورای عالی مصالحه ملیصلح افغانستانضمیر کابلوفعبدالله عبداللهفرماندهان پیکارجویان طالبفریدون خوزوننمایندگاننمایندگان آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر