گفته‌های تایید نشده از تداوم حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان تا دو ماه دیگر

آدام اسمیت، رییس کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی اعلام کرده است که به احتمال زیاد نیروهای آمریکایی تا اول ماه مه سال جاری افغانستان را ترک نخواهند کرد.

 

آقای اسمیت که در انستیتوت برکینگز سخنرانی می‌کرد تاکید ورزید که نیروهای آمریکایی در جریان سال جاری به احتمال بسیار زیاد افغانستان را ترک می‌کنند اما خروج آن‌ها تا پیش از ماه مه منتفی خواهد بود.

وی در ادامه افزود که دولت آمریکا باید راهی پیدا کند که حضورش در افغانستان راهبردی باشد و وسعت آن نسبت به گذشته کمتر شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پیش از این نیز چندین مقام عالی‌رتبه آمریکایی نسبت به خروج از افغانستان ابراز نگرانی کرده و خواستار تداوم حضور تا چند ماه و بسته به شرایط شده بودند.

لیندزی گراهام، یکی از اعضای مجلس بزرگان آمریکا نیز گفته بود که نیروهای آمریکایی باید زمانی از افغانستان خارج شوند که شرایط جنگی در این کشور مساعد باشد و با پیشنهاد رییس‌جمهور بایدن برای تداوم حضور در افغانستان موافق است.

بیشتر بخوانید:

آدام اسمیتخروج از افغانستاندولت آمریکارییس کمیته خدمات نظامیمجلس نمایندگانمجلس نمایندگان آمریکامقام عالی‌رتبه آمریکایینیروهای آمریکایییروهای آمریکایی
نظرات (0)
افزودن نظر