افشاگری‌های محمد محقق پیرامون صلح افغانستان؛ پیکارجویان طالب بن‌بست می‌سازند

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان می‌گوید، پیکارجویان طالب از چهره‌های سیاسی کشور خواسته‌اند که یا بیعت کنند و یا بی‌طرف بمانند.

 

آقای محقق تاکید ورزید که پیکارجویان طالب با این کار عملا راه رسیدن به صلح را می‌بندند در حالی که در جامعه افغانستان نیاز به همدیگر پذیری وجود دارد.

آقای محقق در ادامه افزود که پیکارجویان طالب سه پیش‌شرط برای او ارائه کرده‌اند و از او خواسته‌اند که یا با آن‌ها بیعت کند و یا بی‌طرف بماند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت که مردم افغانستان خواهان صلح و عدالت اجتماعی هستند و این صلح نباید به نابودی نظام برحال کشور و دستاوردهای ۲۰ سال اخیر مردم افغانستان منجر شود.

رهبر حزب وحدت اسلامی تاکید ورزید که حکومت موقت سبب فروپاشی نظام می‌گردد در حالی که طی سال‌های اخیر میلیاردها دالر برای ساخت نظام و یک اردوی منظم مصرف شده است.

این چهره سیاسی افغانستان اظهار می‌کند که مردم این کشور یک بار طعم فروپاشی نظام را چشیده‌اند و در عین حال از پیکارجویان طالب خواست که از جنگ دست بکشند و با مردم و حکومت افغانستان برای پیشرفت کشور همراه شوند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانبودی نظامپیکارجویان طالبجامعه افغانستانچهره‌های سیاسیحزب وحدتحکومت موقترهبر حزب وحدت اسلامیصلحصلح و عدالتفروپاشی نظاممحمد محققمردم افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر