غنی بار دیگر تشکیل حکومت موقت را رویاپردازی پیکارجویان طالب دانست

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در تازه‌ترین گفته‌های خود اعلام کرده است، تا زمانی که جان در بدن دارد برقراری حکومت موقت در افغانستان برای پیکارجویان طالب غیر ممکن است.

 

آقای غنی در گفتگوی تلفنی با شماری از بازماندگان نیروهای امنیتی و سربازان خط مقدم نبرد با پیکارجویان طالب تشکیل حکومت موقت را رد کرد.

رییس جمهور در گفتگوی تلفنی با بازماندگان قربانیان و نیروهای امنیتی ولسوالی غوریان هرات تاکید ورزید که طرح حکومت موقت برای ایجاد اغتشاش در اذهان عمومی مطرح شده است.

وی در ادامه افزود تا زمانی که حمایت مردم از نیروهای امنیتی افغانستان وجود داشته باشد دولت این کشور بیدی نیست که با هر باد بلرزد و به یک حکومت موقت ختم شود.

او همچنین تاکید ورزید که نیروهای امنیتی افغانستان روز به روز قدرت خود را افزایش می‌دهند و حمایت جهانی را در مقابل این گروه دهشت‌افکن با خود دارند.

این در حالی است که با آغاز دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه، بحث پیرامون تشکیل حکومت موقت جدی‌تر شده و طرفدارانی نیز در میان جامعه سیاسی افغانستان پیدا کرده است است.

بیشتر بخوانید:

اذهان عمومیاشرف غنیافغانستانبازماندگان نیروهای امنیتیپیکارجویان طالبجامعه سیاسیجهانیحکومت موقتدهشت‌افکندوحهرییس جمهورسربازانمذاکرات بین‌الافغانینیروهای امنیتی
نظرات (0)
افزودن نظر