نگرانی سیاسیون و چهره‌های جهادی از کاهش تعداد محافظان شخصی

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که مقام‌های ارشد، شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های جهادی نامه‌های متعددی را به این شورا ارسال کرده و از کاهش تعداد محافظان شخصی خود ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

به گفته شورای امنیت ملی این افراد نامه‌های مشترکی را به رییس‌جمهور نیز فرستاده و گفته‌اند، کاهش تعداد محافظان شخصی زمانی باید انجام شود که امنیت در کشور برقرار بوده و تهدیدی علیه آنان وجود نداشته باشد.

شورای امنیت ملی نیز در واکنش به این نامه‌ها گفته است که امنیت چهره‌های مطرح در کشور تامین است و اگر آن‌ها خواهان نگهبان بیشتری هستند باید از هزینه شخصی محافظ استخدام کنند.

به گفته رحمت‌الله اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی هزینه محافظت از رهبران سیاسی و چهره‌های جهادی در کشور تا چهار میلیارد افغانی در سال برآورد شده که با انجام اصلاحات به حدود یک میلیارد افغانی رسیده است.

آقای اندر در ادامه تصریح کرد که محمد کریم خلیلی ۱۲۵ محافظ، محمد محقق ۱۵۰ محافظ و مارشال عبدالرشید دوستم ۱۸۰ محافظ دارند.

بیشتر بخوانید:

اخبار افغانستاناخبار افغانستان جدیداخبار افغانستان دریافغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهامنیت ملی افغانستانرحمت‌الله اندررهبران سیاسیشخصیت‌های سیاسیشورای امنیت ملیمارشال عبدالرشید دوستممحافظمحافظان شخصیمحمد محقق
نظرات (0)
افزودن نظر