زنجیره ترور خبرنگاران در افغانستان؛ وزارت اطلاعات و فرهنگ خواستار حفاظت از خبرنگاران شد

محمد طاهر زهیر، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان نسبت به افزایش کشتار هدفمند خبرنگاران در کشور ابراز نگرانی کرده و از نهادهای امنیتی خواسته تا اقدامات مورد نیاز را برای توقف این روند برنامه‌ریزی کنند.

 

آقای زهیر ترور پی در پی خبرنگاران را مایه نگرانی اصحاب رسانه و دولت خوانده و با اشاره به کشته شدن پنج خبرنگار طی یک ماه اخیر از نهادهای امنیتی خواست تا فضایی ایمن را برای این قشر فراهم کنند.

وی در ادامه کشتار خبرنگاران را مصداق بارز جنایت جنگی عنوان کرده و از نهادهای دولتی و حامیان خبرنگاران خواست تا برای حفظ جان خبرنگاران گروه‌های دهشت‌افگنی را زیر فشار بگیرند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان از تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست تا راهکارها، نظریات و دیدگاه‌های خود را با این وزارتخانه به اشتراک بگذارند تا یک طرح کامل تدوین شود.

به باور رهبری وزارت اطلاعات، دولت در حال جنگ است و مخالفان تلاش دارند تا با کشتار خبرنگاران و غیرنظامیان ضعف خود را پنهان کنند.

بیشتر بخوانید:

ترور خبرنگارترور خبرنگار افغانستانتلفات غیرنظامیان افغانستانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزغیر نظامیان افغانستانکشتار غیرنظامیان افغانکشتن خبرنگارکشتن خبرنگار افغانستانمحمد طاهر زهیروزارت اطلاعات فرهنگ افغانستانوزارت اطلاعات و فرهنگ در افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر