خلیل‌زاد تداوم جنگ در افغانستان را تاسف‌بار خواند

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان اعلام کرده که ادامه جنگ در افغانستان تاسف‌بار است.

 

آقای خلیل‌زاد با انتشار پیامی در توییتر گفته است که در حال حاضر کاهش فوری خشونت‌ها و آتش‌بس باید در اولویت مذاکرت باشد و با در نظر داشت این وضعیت خطرناک، نباید تعللی در برگزاری مجدد مذاکرات صورت گیرد.

آقای خلیل‌زاد خاطر نشان ساخت که هیئت‌های مذاکره کننده باید مطابق با توافقی که انجام داده‌اند در تاریخ پنج ژانویه مذاکرات را از سر بگیرند.

این در حالی است که هیئت‌های مذاکره کننده صلح افغانستان گفته‌اند که برای مشورت بیشتر پیرامون موضوعات اساسی نیاز به یک وقفه سه هفته‌ای دارند تا با رهبران خود صحبت کنند.

با وجود آغاز رسمی مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه، آتش نبرد افغانستان لحظه‌ای فروکش نکرده و روزانه غیرنظامیان قربانی این خشونت‌ها می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

آمار تلفات غیر نظامیان افغانستاناخبار افغانستاناخبار افغانستان جدیدافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازه امروزتلفات غیرنظامیان افغانستانجنگ افغانستانجنگ در افغانستانزلمی خلیلزادصلح افغانستانغیر نظامی افغانستانیغیر نظامیان افغانستانکاهش خشونتکاهش خشونت در افغانستانکشتار غیر نظامیان افغانستانکشتار غیرنظامیان افغانمذاکرات افغانستانمذاکرات بین الافغانیمذاکرات صلحمذاکرات صلح افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر