سیل مخالفت‌های درونی با رهایی هفت هزار زندانی پیکارجویان طالب

شورای امنیت ملی افغانستان در مخالفت با درخواست پیکارجویان طالب برای رهایی هفت هزار زندانی این گروه گفت، رهایی این تعداد زندانی کمکی به تحقق صلح و این روند نخواهد کرد.

 

رحمت اندر، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید، رهایی این افراد همچون رهایی پنج هزار زندانی این گروه در ماه‌های گذشته بی‌نتیجه خواهد بود و خونریزی در کشور را متوقف نمی‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد که مردم افغانستان با رهایی این زندانیان مخالف هستند، چرا که این گروه تعهدات گذشته خود را برای کاهش خشونت‌ها و توقف جنگ عملی نساخته است.

در عین حال، مجلس افغانستان نیز در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا مبنی بر درخواست پیکارجویان طالب برای رهایی هفت هزار زندانی تاکید کرده که با این اقدام مخالف خواهد بود.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بخش بزرگی از پنج هزار زندانی رها شده این گروه بار دیگر به صفوف جنگ بازگشته و حتی دو هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها نیز در میدان‌های نبرد کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آزادی زندانیان طالبآزادی زندانیان طالبانافغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرهای امروزافغانستان خبرهای جدیدرحمت الله اندررهایی زندانیان طالبانزندانیان دوتابعیتی در ایرانزندانیان طالبزندانیان طالبانزندانیان طالبان در افغانستانشورای امنیت ملیشورای امنیت ملی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر