جلسات کمیته مشترک هیئت‌های مذاکره کننده صلح افغانستان در دوحه آغاز شده است

وزارت دولت در امور صلح اعلام کرده است که کمیته مشترک هیئت‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و پیکارجویان طالب کار روی برنامه مذاکرات صلح را آغاز کرده‌اند.

 

ناجیه انوری، ریس ارتباطات راهبردی وزارت دولت در امور صلح می‌گوید، اعضای این کمیته از هر دو جانب مذاکره کننده تشکیل شده‌اند و علاوه بر جزئیات برنامه اصلی، مسوده‌ای را برای برنامه گفت‌وگوی صلح ترتیب می‌دهند.

در عین حال، زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان نیز می‌گوید، هیئت‌های مذاکره کننده دولت و پیکارجویان طالب با تکمیل اصول و کارشیوه‌های اولیه، در مراحل بعدی مذاکرات قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه به آغاز کار کمیته‌های مشترک هر دو هیئت مذاکره کننده اشاره کرده و از طرفین خواست تا تلاش‌های خود را تسریع کرده و جنگ چهل ساله در افغانستان را خاتمه بدهند.

این در حالی است که پس از گذشت دو ماه از آغاز به کار مذاکرات بین‌الافغانی، سرانجام هیئت‌های مذاکره کننده توانستند روی اصول اولیه و کلی مذاکرات به توافق برسند.

بیشتر بخوانید:

پیکارجویان طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزرئیس ارتباطاتصلح افغانستانصلح افغانستان و طالبانمذاکرات بین الافغانیمذاکرات بین الافغانی در قطرمذاکرات صلحمذاکرات صلح افغانستانهیئت مذاکره کننده صلح با طالبانوزارت دولت در امور رسیدگی به حوادثوزارت دولت در امور صلح
نظرات (0)
افزودن نظر