افزایش نرخ امید به ختم جنگ در افغانستان از زبان فعالان مدنی هرات

شماری از فعالان مدنی ولایت هرات در دیدار با عبدالله عبدالله،‌ رییس شورای عالی مصالحه ملی تاکید ورزیدند که امید مردم به ختم جنگ افزایش یافته است.

 

این افراد ضمن ابراز خرسندی از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، صلح را خواسته اصلی مردم افغانستان عنوان کرده و گفته‌اند که مردم این کشور سال‌هاست برای رسیدن به آزادی و عدالت جنگیده‌اند.

فعالان مدنی در ادامه اذعان کرده‌اند که ارزش‌های مردم سالاری، کثرت گرایی، نظام جمهوری، حقوق بشر و به ویژه حقوق زنان نباید قربانی صلح شوند.

جامعه مدنی هرات انتظار دارد که شورای عالی مصالحه ملی با جدیت کامل صلح را دنبال کند و مشارکت مردمی را در این روند ملی از یاد نبرد.

آقای عبدالله نیز در پاسخ اطمینان داد، دولت صلحی را که برخلاف خواسته مردم باشد نخواهد پذیرفت و نقطه نظرات فعالان مدنی را در روند صلح دخیل خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید:

جامعه مدنی هراتجنگ در افغانستانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر هراتخبر هرات افغانستانخبر هرات امروزرئیس شورای عالی مصالحهعبدالله عبداللهفعال مدنیفعالان مدنیمذاکرات بین الافغانیمذاکرات صلح افغانستانهرات خبر تازه افغانستانهرات خبر تازه امروز
نظرات (0)
افزودن نظر