از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکنون، بوی خون در افغانستان بیشتر شده است

فعالان مدنی در ولایت هرات نسبت به تداوم خشونت و افزایش حملات پیکارجویان طالب واکنش نشان داده و آمار تلفات غیرنظامیان را غیرقابل باور و نگران کننده می‌دانند.

 

جواد عمید، فعال مدنی در ولایت هرات روند جاری در مذاکرات بین‌الافغانی صلح را زیر سوال برده و اذعان کرده است که حملات تهاجمی از آغاز مذاکرات به این سو تا شش درصد افزایش یافته است.

آقای عمید در ادامه به تفسیر آمار قربانیان خونریزی ماه‌های اخیر اشاره کرده و گفته است که در حملات پیکارجویان طالب ۳۱ درصد کودکان و ۱۲ درصد زنان قربانی شده‌اند.

به باور این فعال مدنی، پیکارجویان طالب راهبرد جنگی خود را تغییر داده‌اند و به سمت کارگذاری ماین و ترور افراد سرشناس و با نفوذ دولتی روی آورده‌اند.

وی در بخشی از گفته‌های امروز خود به گزارش پیشین یوناما پیرامون کاهش ۳۰ درصدی تلفات غیرنظامیان در این کشور اشاره کرده و گفت، کاهش تلفات، ناشی از توقف حملات هوایی نیروهای خارجی است.

بیشتر بخوانید:

پیکارجویان طالبانتلفات غیرنظامیان افغانستانتلفات غیرنظامیان در افغانستانجامعه مدنی هراتخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر هراتخبر هرات افغانستانخبر هرات امروزفعال مدنیفعالان مدنیمذاکرات بین الافغانیمذاکرات بین الافغانی در قطرهرات خبر تازه افغانستانهرات خبر تازه امروز
نظرات (0)
افزودن نظر