پیکارجویان طالب معدن طلای ویکادور بدخشان را تصرف کرده‌اند

شماری از ساکنان ولسوالی راغستان ولایت بدخشان می‌گویند، پیکارجویان طالب معدن طلای این ولایت را تصرف کرده و از آن به صورت غیرقانونی استخراج می‌کنند.

 

مقام‌های محلی در بدخشان نیز این گفته را تایید کرده و می‌گویند که این گروه با همکاری افراد زورمند و استفاده از تجهیزات مدرن دست به استخراج معدن طلا زده است.

محمد ذکریا سودا، والی بدخشان تاکید کرده است که پیکارجویان طالب برای افزایش سطح درآمد خود ساکنان محلی را نیز به استخراج طلا تشویق کرده‌اند.

آقای سودا خاطر نشان ساخته که درآمد هنگفتی از این معدن عاید پیکارجویان طالب شده که به میدان‌های نبرد تزریق می‌شود و باعث شعله‌ورتر شدن آتش نبرد در شمال کشور خواهد شد.

در عین حال، ثناالله روحانی، سخنگوی پلیس بدخشان نیز اذعان کرده است که از سال گذشته به این سو نیروهای امنیتی تمامی مسیرهای تامین به این معدن را بسته‌اند.

با این حال، به گفته سخنگوی پلیس بدخشان این گروه از مسیرهای ولسوالی‌های مرزی تخار دستگاه‌ها و مواد سوختی مورد نیاز برای استخراج را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرهای جدیدپیکارجویان طالبانخبر بدخشانخبر تازه بدخشانخبر جدید افغانستان بدخشانخبر های بدخشانذکریا سودامعدن طلامعدن طلا بدخشانمعدن طلا در بدخشانمعدن طلای بدخشانولسوالی راغستانولسوالی راغستان بدخشان
نظرات (0)
افزودن نظر