آلمان بیش از ۲۰ میلیارد افغانی برای توسعه و پیشرفت افغانستان کمک می‌کند

وزارت همکاری و توسعه اقتصادی آلمان یا (BMZ) اعلام کرده است که مبلغ ۲۱.۳ میلیارد افغانی برای توسعه و پیشرفت افغانستان اختصاص یافته است.

 

شمروز خان مسجدی، سخنگوی وزارت مالیه افغانستان می‌گوید، این کمک‌ها بر اساس تعهدات نشست بروکسل و وعده‌هایی که آلمان به افغانستان داده اختصاص یافته است.

آقای مسجدی با اشاره به اینکه مدیر امور همکاری اقتصادی آلمان در کنفرانس ویدیوییی امروز وعده همکاری‌های بیشتر داده تصریح کرد که کمک‌های صورت گرفته در بخش‌های مالی و فنی صرف خواهند شد.

مارتین یگر در این کنفرانس اطمینان داده که کمک‌های دولت آلمان برای خودکفایی افغانستان ادامه خواهد یافت و کشورش انتظار دارد که دستاوردهای ۱۹ ساله این کشور در مذاکرات بین‌الافغانی قربانی نشود.

وزارت مالیه نیز آلمان را حامی بزرگ اقتصاد افغانستان عنوان کرده که از ۱۹ سال پیش تاکنون در بازسازی این کشور ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزشمروز خان مسجدیکمک های آلمان به افغانستانمذاکرات بین الافغانیمذاکرات بین الافغانی در قطروزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان
نظرات (0)
افزودن نظر