قفل پروژه تاپی شکست؛ استملاک اراضی در مسیر این پروژه از دو روز دیگر

اداره محلی ولایت هرات اعلام کرده است که تا دو روز دیگر تفاهمنامه استملاک اراضی مسیر این پروژه در کابل به امضا خواهد رسید.

 

سفیر ترکمنستان و رییس پروژه تاپی در افغانستان به همراه هیئتی رهسپار هرات شده و در دیدار با والی این ولایت اطمینان دادند که پس از امضای تفاهمنامه روند استملاک املاک آغاز خواهد شد.

محمد مراد امانوف، رییس پروژه تاپی در عین حال از آمادگی بانک انکشاف آسیایی برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد دالری در بخش افغانستان این پروژه خبر داده است.

سفیر ترکمنستان نیز اعلام کرده است که در گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور دو کشور تصمیم بر این شد تا روند استملاک و اجرایی در ولایت هرات با سرعت بیشتری انجام شود.

سید وحید قتالی، والی هرات نیز از اقدامات انجام شده برای تسریع در امور اجرایی پروژه تاپی قدردانی کرده و از همکاری همه جانبه اداره محلی هرات برای اجرای این پروژه اطمینان داده است.

بیشتر بخوانید:

پروژه تاپیپروژه تاپی ترکمنستانپروژه تاپی در افغانستانپروژه تاپی در هراتخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان تازهخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر فوری هراتخبر هراتخبر هرات افغانستانخبر هرات امروزخبر هرات تازههرات خبر تازه افغانستانهرات خبر تازه امروز
نظرات (0)
افزودن نظر