در صورت شکست مذاکرات بین‌الافغانی، آمریکا دولت افغانستان را به رسمیت می‌شناسد

رونالد نیومن، سفیر پیشین آمریکا در افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفت که اگر مذاکرات بین‌الافغانی میان دولت افغانستان و پیکارجویان طالب به نتیجه نرسد، ایالات متحده پشتیبان دولت افغانستان است.

 

به گفته آقای نیومن، توافقنامه صلح میان آمریکا و پیکارجویان طالب ارتباطی با توافقنامه راهبردی و امنیتی آمریکا و افغانستان ندارد.

وی در ادامه تاکید ورزید، در توافقنامه دوحه ذکر شده است که اگر مذاکرات بین‌الافغانی به ثمره ننشیند، ایالات متحده امارت اسلامی را به رسمیت نخواهد شناخت و پشتیبان دولت افغانستان است.

سفیر پیشین آمریکا تصریح کرد که مجلس نمایندگان آمریکا، کابینه دولت و تمامی سیاستمداران با استقرار امارت اسلامی در افغانستان مخالف بوده و حمایت از دولت افغانستان را متوقف نخواهند کرد.

با این وجود، این دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی نتیجه مثبتی برای افغانستان و مردم این کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آمریکاافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرهای جدیدپیکارجویان طالبانتوافق نامه صلح با طالبانتوافقنامه صلح امریکا و طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزرونالد نیومانسفیر آمریکا در افغانستانمتن توافق نامه صلح افغانستانمذاکرات بین الافغانیمذاکره بین الافغانی
نظرات (0)
افزودن نظر