ترامپ خروج از افغانستان و محو داعش در خاورمیانه را از دستاوردهای ریاست خود برشمرد

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شده است که کاهش حضور نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان، عراق و سوریه جزو دستاوردهای بزرگ دوره ریاست جمهوری او بوده است.

 

او که با شبکه خبری فاکس آمریکا مصاحبه می‌کرد تاکید ورزید که خروج از توافق هسته‌ای با ایران و معامله دیپلماتیک اسراییل-امارات دیگر دستاوردی بوده که به آن می‌بالد.

وی خاطر نشان ساخت که خروج سربازان این کشور از افغانستان ادامه دارد و تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال جدید به کمتر از پنج هزار نفر خواهد رسید.

این در حالی است که بر اساس توافق صورت گرفته میان آمریکا و پیکارجویان طالب، در جریان ۱۳۵ روز کاری پس از امضای این توافق تعداد نیروهای آمریکایی به هشت هزار و ۶۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

وزارت دفاع افغانستان نیز تاکید ورزیده است که خروج آمریکا از افغانستان تاثیری در جنگ نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

افغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر های تازهپیکارجویان طالبانترامپتوافق صلح طالبانتوافق طالبان با امریکاتوافق طالبان و آمریکاتوافق طالبان و افغانستانخبر افغانستانخبر افغانستان تازه امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخروج سربازان آمریکا از افغانستاندونالد ترامبرئیس جمهور آمریکاسربازان آمریکاییسربازان آمریکایی در افغانستاننابودی داعش
نظرات (0)
افزودن نظر