سرانجام رییس جمهور غنی فرمان رهایی زندانیان باقیمانده پیکارجویان طالب را امضا کرد

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای گفته است که فرمان رهایی ۴۰۰ زندانی پیکارجویان طالب که با عنوان «زندانیان خطرناک» یاد شده‌اند، به امضای رییس جمهور رسیده است.

 

در اعلامیه ارگ آمده است که امضای این فرمان بنا به درخواست اعضای شرکت کننده در مجلس مشورتی پیرامون صلح و رهایی این زندانیان انجام پذیرفته است.

در اعلامیه تصریح شده که فرمان مذکور در حضور معاونین ریاست جمهوری، قاضی القضات، رییس دادگاه عالی، مشاور امنیت ملی، رییس دفتر ریاست جمهوری و رییس هیئت مذاکره کننده افغانستان امضا شده است.

پیش از این رییس جمهور غنی اعلام کرده بود که دولت صلاحیت رسیدگی به این پرونده و رهایی این زندانیان را ندارد و به همین منظور مجلس مشورتی تشکیل داد.

اعضای شرکت کننده در این مجلس رای به آزادی زندانیان پیکارجویان طالب و تخفیف برای زندانیان نیروهای امنیتی که غفلت در انجام وظیفه داشتند دادند که هر دو فرمان شب گذشته امضا شد.

بیشتر بخوانید:

ارگ ریاست جمهوریارگ ریاست جمهوری افغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر های تازهپیکارجویان طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان تازه امروزخبر افغانستان جدیدرئیس جمهور غنیرئیس جمهور غنی افغانستانصلح افغانستانصلح افغانستان با طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر