ناتو نسبت به افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو به تازگی اعلام کرده است که سطح خشونت‌ها در افغانستان نگران کننده است و تداوم این روند علاوه بر بی‌ثباتی در کشور سبب بی‌اعتمادی به روند صلح نیز می‌شود.

 

ناتو با انتشار اعلامیه‌ای از طرفین جنگ خواسته که سطح خشونت‌ها را کاهش داده و پیکارجویان طالب با توجه به انتشار ویروس کرونا فراخوان سازمان ملل برای پذیرفتن آتش‌بس بشردوستانه را بپذیرند.

در اعلامیه ناتو تصریح شده که هم دولت و هم مخالفان در دوران آتش‌بس روزهای عید فطر اراده و ظرفیت سیاسی برای توقف جنگ را از خود نشان داده‌اند.

این سازمان از دو طرف جنگ افغانستان خواسته تا هرچه زودتر موانع پیش روی مذاکرات بین‌الافغانی را برداشته و چالش‌های مرتبط با آزادی زندانیان را برطرف کنند.

رهبران ناتو از دولت افغانستان و رهبران پیکارجویان طالب می‌خواهند تا اطمینان دهند که افغانستان به هیچ عنوان به مکان امن هراس‌افگنان تبدیل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آتش بس افغانستانآتش بس افغانستان و طالبانآتش بس در افغانستانآتش بس طالبان با دولت افغانستانافغانستان خبرپیکارجویان طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان تازه امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزسازمان پیمان آتلانتیک شمالیسازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتوکاهش خشونت ها در افغانستانناتو
نظرات (0)
افزودن نظر