میزبانی مجازی کابل از نمایندگان ۲۰ کشور منطقه

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده است که این کشور امروز میزبان نمایندگان ۲۰ کشور منطقه است که صلح با پیکارجویان طالب محور اصلی این مذاکرات است.

 

گران هیواد، سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید، این جلسه به صورت اینترنتی برگزار خواهد شد و اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در آن سخنرانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ریاست این جلسه بر عهده وزیر امور خارجه است تاکید ورزید که نمایندگان کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان، چین، مصر، هند، قزاقستان، عربستان، روسیه، قطر، امارات و ازبکستان دعوت شده‌اند.

از طرفی، ناجیه انوری، سخنگوی وزارت دولت در امور صلح نیز می‌گوید که دولت و مردم کشور همکاری صادقانه کشورهای همسایه را در تحقق صلح افغانستان حیاتی می‌دانند.

شایان ذکر است که این جلسه به منظور تقویت اجماع منطقه‌ای برای صلح پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی برگزار می‌شود تا بر اساس آن درهای مذاکره باز شود.

بیشتر بخوانید:

بین الافغانی مذاکراتتحقق صلحخبر افغانستانخبر افغانستان تازه امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزصلح افغانستانصلح افغانستان با طالبانصلح افغانستان و طالبانصلح بین الافغانیگران هیوادمذاكرات بين الافغانيوزارت خارجه افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر