اعتراض واردکنندگان گاز مایع به توفق تانکرهای گاز از سوی اداره نورم و استندرد

واردکنندگان مواد نفتی و گاز مایع هرات زور یکشنبه ۴ سنبله، به دلیل توقف دادن گاز مایع وارداتی از سوی اداره نورم و استندرد هرات نشست اعتراضی برگزار کرده اند.

 

آنان گفته اند که ۲۹ تانکر گاز مایع از ۳ ماه به این سو در بندر تورغندی از سوی اداره نورم و استندرد متوقف شده است.

این معترضان می‌گویند که با توقف موترهای گاز، آنان همه روزه جریمه پرداخت می‌کنند.

از چندی به این سو اداره نورم و استندر هرات از وارد کنندگان گازمایع خواسته تا در فصل تابستان گاز تابستانی و در فصل زمستان گاز زمستانی وارد کنند.

حالا رییس اتحادیه وارد کنندگان گاز در هرات می‌گوید که اکنون مکتوبی فرستاده شده که واردکنندگان گاز مایع نمی‌توانند گاز زمستانی را وارد کنند.

یونس قاضی زاده، رییس اتحادیه وارد کنندگان گاز مایع گفته است اگر دولت به صدای وارد کنندگان گاز مایع گوش نکند این بخش کارش را توقف خواهد داد.

در همین حال مسئولان اتاق تجارت هرات گفته اند که تعیین نورم و استندرد بر کالاهای وارد شده از سوی بازرگانان مطابق به استندردهای منطقه نبوده و واردکنندگان گاز نمی‌توانند که کالاها را بر اساس این نورم وارد کنند.

از سویی هم بشیر احمد ابراهیمی مدافع بخش خصوصی اداره محلی هرات می‌گوید که به دلیل اتمام مدت واردات گاز تابستانی و زمستانی اکنون تانکرهای گاز در مرز تورغندی توقف داده شده است.

وی افزود که اداره محلی به مشکلات واردکنندگان گاز مایع در این ولایت رسیدگی خواهد کرد.

با این حال، مسئولان اداره نورم و استندرد هرات نیز گفته اند که فقط ۱۱ تانکر گاز مایع در بنادر تورغندی و اسلام قلعه توقف داده شده است.

عبدالواسع خادمی، رییس اداره نورم و استندرد هرات می‌گوید که براساس فیصله وزیر تجارت، هیئت رهبری اتاق تجارت و اداره نورم و استندرد هیچ بازرگانی حق ندارد که از اول برج سنبله گاز تابستانی وارد کند.

این در حالیست که براساس گفته‌های وارد کنندگان گاز مایع، اکنون بیش از ۱ هزار تانکر گاز مایع در بنادر اسلام قلعه و تورغندی از سوی اداره نورم و استندرد متوقف شده است.

 

نظرات (0)
افزودن نظر