انفجار و ریزش معدن در سمنگان؛ بیش از ده نفر زیر آوار محبوس‌اند

وزارت معادن و پترولیوم افغانستان اعلام کرده است که در نتیجه یک انفجار در معدن ذغال سنگی در ولایت سمنگان بیش از ده معدنچی زیر آوار مانده‌اند.

 

عبدالقدیر مطفی، سخنگوی این وزارت گفته است، این انفجار روز گذشته روی داده و تحقیق پیرامون چگونگی رویداد و تعداد افراد محبوس آغاز شده است.

آقای مطفی تاکید ورزید که تعداد دقیق افراد محبوس شده تا هنوز مشخص نشده اما دستکم ۱۶ نفر هنگام انفجار معدن در داخل آن گیر افتاده‌اند.

در همین حال، عبداللطیف ابراهیمی، والی سمنگان نیز گفته است که طبق گزارش‌های اولیه بیشتر از ده نفر در این  معدن ذغال سنگ هنگام انفجار کار می‌کردند.

مسوولان رسیدگی در گزارش‌های ابتدایی خود علت اصلی انفجار را تراکم گاز در درون معدن عنوان کرده و از خارج شدن سه جسد از زیر آوار خبر داده‌اند.

به گفته والی سمنگان از این معدن به صورت خودسر و بدون مجوزهای قانونی استفاده شده است.

بیشتر بخوانید:

انفجار در معدنانفجار معدنخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان سمنگانخبر امروز سمنگانخبر تازه سمنگانخبر سمنگانخبر عاجل سمنگانسخنگوی وزارت معادن افغانستانسخنگوی وزارت معادن و پطرولیمعبد القدير مطفيعبدالطیف ابراهیمیمعادن زغال سنگ سمنگانمعادن ولایت سمنگانمعدن سمنگانمعدنچیوزارت معادن و پترولیموزارت معادن و پترولیم افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر