تزریق امید به آغاز مذاکرات بین‌الافغانی؛ هیئت‌های فنی روی رهایی زندانیان کار می‌کنند

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که هیئت فنی پیکارجویان طالب که برای رهایی زندانیان به کابل فرستاده شده بودند پیرامون این موضوع در حال کار با دولت هستند.

 

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی گفته است که این هیئت در کابل با هیئت دولتی برای رهایی زندانیان هر دو طرف در حال رایزنی هستند.

پیش از این شورای امنیت ملی افغانستان گفته بود که تسریع در روند آزادسازی زندانیان پیکارجویان طالب به گام‌های بعدی این گروه در راستای صلح بستگی دارد.

دولت افغانستان تاکید کرده است که اگر آتش‌بس از سوی پیکارجویان طالب تمدید شود، رهایی زندانیان این گروه سرعت بیشتری به خود خواهد دید.

خاطرنشان می‌شود که تاکنون دو هزار زندانی پیکارجویان طالب پس از امضای توافقنامه صلح میان آمریکا و پیکارجویان طالب آزاد شده‌اند و گروه مقابل نیز ۲۶۱ زندانی دولت را رها کرده است.

بیشتر بخوانید:

بین الافغانیپیکارجویان طالبانتوافقنامه صلح آمریکا با طالبانتوافقنامه صلح امریکا و طالبانتوافقنامه صلح با طالبانجاوید فیصلخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدرهایی زندانیانرهایی زندانیان در افغانستانرهایی زندانیان طالبرهایی زندانیان طالبانشورای امنیت ملیشورای امنیت ملی افغانستانصلح بین الافغانیگفتگوهای بین الافغانیمذاکرات بین الافغانیمذاکره بین الافغانینشست بین الافغانی
نظرات (0)
افزودن نظر