خواست واشنگتن از حکومت و طالبان؛ از افزایش خشونت‌ها پس از عید خودداری کنید

وزارت امور خارجه آمریکا از حکومت و پیکارجویان طالب خواسته که برای تسهیل روند صلح، خشونت‌ها را پس از پایان روزهای عید افزایش ندهند.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا با استقبال از برقراری آتش‌بس در جریان روزهای عید، گفته است که افزایش خشونت‌ پس از روزهای عید سبب باروری این پدیده، عمیق‌تر شدن شکایت‌های دو طرف و طولانی شدن رنج مردم افغانستان می‌شود.

آقای پمپئو گفته که امریکا به اجرای توافق‌نامه صلح با پیکارجویان طالب و اعلامیه‌ مشترک با حکومت متعهد است، اما از دو طرف درگیر در جنگ می‌خواهد که موانع سد راه صلح را بردارند.

وزیر امور خارجه امریکا افزوده است که با حل بحران سیاسی در افغانستان، وی توقع دارد که حکومت موانعی که سبب تاخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شده را نیز برطرف کند.

مایک پمپئو هم‌چنان تصریح کرده که انتظار دارد تا پیکارجویان طالب به تعهدشان پایبند بمانند و از پیوستن زندانیان آزاد شده‌ ‌شان به میدان‌های نبرد جلوگیری کنند.

وی گفته است که امریکا برای رسیدن به این لحظه تلاش کرده و برقراری آتش‌بس می‌تواند به حکومت و پیکارجویان طالب فرصت دهد تا گام‌های بعدی را برای آینده صلح‌آمیز کشور بردارند.

بیشتر بخوانید:

آتش بس افغانستانآتش بس افغانستان و طالبانآتش بس در افغانستانآتش بس طالبان با دولت افغانستاناعلام آتش بس در افغانستانبین الافغانیخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدطالبانکاهش خشونت در افغانستانکاهش خشونت ها در افغانستانمایک پمپئومذاکرات بین الافغانینشست بین الافغانیواشنگتنوزارت امور خارجه آمریکا
نظرات (0)
افزودن نظر