یکسالگی محرومیت دختران از مکتب؛ نگرانی گوترش از فرصت از دست رفته

همزمان با یکسالگی محرومیت دختران از مکتب در افغانستان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با انتشار پیامی در توییتر از فرصتی که برای همیشه از دست رفت سخن گفت.

آقای گوترش تاکید ورزید که طالبان در یک سال گذشته درب‌های مکاتب را به روی دختران بسته‌اند و یک سال گذشته، دانش و فرصتی از دست رفت که هیچگاه باز نمی‌گردد.

آقای گوترش در ادامه نوشت، دختران افغان به مکتب‌هایشان تعلق دارند و طالبان باید دوباره این امکان را برای آن‌ها فراهم کنند که به مکاتب بازگردند.

پیش از این نیز، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که محرومت دختران افغان از آموزش و تحصیل، تراژدی شرم‌آوری است که طالبان خود را به آن آلوده کرده‌اند.

این پیام در حالی منتشر می‌شود که سازمان ملل نیز در اعلامیه‌ای جداگانه به یکسالگی محرومیت دختران افغان از مکتب اشاره کرده و به نقل از مارکوس پوتزل نوشته بود که در هیچ جای دنیا مانند طالبان با مکتب مخالفت وجود ندارد.

شایان ذکر است که ۳۶۵ روز از محرومیت دختران افغانستان از مکتب می‌گذرد و در این مدت، طالبان با وجود فشارهای بین‌المللی همچنان مسیر بی‌اعتنایی را در پیش گرفته و به خواسته ملت افغانستان پشت پا می‌زنند.

بیشتر بخوانید:

آنتونیو گوترشسازمان ملل متحدطالبانمکتبمکتب در افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر