یوناما ممنوعیت کار زنان را نقض بی‌پیشینه حقوق بانوان افغان توصیف کرد

هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان یا یوناما اعلام کرده است که هیچ رژیمی در دنیا سعی نکرده تا زنان را به دلیل جنسیت آن‌ها از همکاری با این سازمان منع کند.

رزا اوتونبایوا، نماینده دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفت، این تصمیم طالبان نشان می‌دهد که این گروه در حال نقض بی‌پیشینه حقوق زنان، اصول بشردوستانه و قوانین بین‌المللی است.

یوناما در بیانیه خود نوشته است که این تصمیم ضربه ظالمانه و ویرانگری بر زنان افغانستان است و جلوگیری از ورود زنان به دفاتر سازمان ملل در ننگرهار نگران‌کننده است.

یوناما همچنین تاکید ورزیده که این اقدام طالبان بر توانایی‌های این سازمان برای دستیابی به افراد آسیب‌پذیر به ویژه زنان و دختران در افغانستان تاثیر خواهد داشت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل هشدار داده است که این اقدام طالبان تداوم تصمیمات افراطی این گروه برای کنار گذاشتن زنان و دختران افغانستان از اجتماع است و تلاشی نظام‌مند برای تشکیل یک جامعه تک جنسیتی در نظر گرفته می‌شود.

این در حالی است که پیشتر رسانه‌ها گزارش دادند طالبان به صورت شفاهی به نمایندگی‌های سازمان ملل در افغانستان گفته‌اند که زنان اجازه کار در این نهادها را ندارند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانحقوق بانوانیوناما
نظرات (0)
افزودن نظر