گوترش حضور کارمندان زن برای فعالیت‌های نجات‌بخش در جهان را ضروری دانست

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در تازه‌ترین پیام خود گفته است، حضور کارمندان زن برای ادامه فعالیت کمک‌رسانی یک امر ضروری است.

آقای گوترش در پیام توییتری خود نوشت،‌کارمندان زن سازمان ملل برای انجام کارهای بشردوستانه و فراهم‌آوری کمک‌های نجات‌دهنده بسیار ضروری هستند.

او در ادامه گفت، صدای زنان در روند تصمیم‌گیری‌های بشردوستانه کمرنگ بوده اما زمانی که آن‌ها وارد این روند شدند، نتایج قوی‌تری به دست آمده است.

اگرچه آقای گوترش در پیام توییتری خود از طالبان نامی نبرده است،‌ اما این پیام پس از آن منتشر شده که طالبان در ناباوری محض جامعه جهانی، حضور زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی را ممنوع کرده است.

طالبان در تازه‌ترین اقدام خود فعالیت زنان در ادارات و نهادهای سازمان ملل در افغانستان را ممنوع اعلام کرده است، در حالی که پس از ممنوع کردن کار زنان در موسسات خارجی اعلام کرده بود که فرمان محدودیت آن‌ها مشمول سازمان ملل نمی‌شود.

دبیرکل سازمان ملل پیشتر نیز نسبت به این اقدام طالبان واکنش نشان داده و گفته بود، اگر این اقدام طالبان لغو نشود، توانایی سازمان ملل برای رساندن کمک‌های حیاتی به نیازمندان افغان تضعیف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

زنگوترش
نظرات (0)
افزودن نظر